نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
7493
-
الف
+

«مهدی امینی خواه» از «کژدم 33» تا «خط شکن»+بیوگرافی و تصاویر

در این گزارش با «مهدی امینی خواه» بازیگر سینما و تلویزیون ایران آشنا خواهید شد.

به گزارش آی فیلم 2، «مهدی امینی خواه» بازیگر سینما و تلویزیون ایران متولد ۱۰ اسد(مرداد) ۱۳۵۳ در شمیران تهران است.

«مهدی امینی خواه» فارغ التحصیل رشته نمایش است و علاوه بر بازیگری، به عنوان یکی از بهترین صادرکننده‌های کالای ایرانی به خارج از کشور شناخته شده است.

وی بازیگری را بعد از اتمام دانشگاه از سال1371 خورشیدی با تیاتر شروع کرد و چهار سال کارهای نمایشی انجام داد تا در سال ۱۳۷۵ وارد تلویزیون شد و در سال ۱۳۷۶ با فلم سینمایی «تابلویی برای عشق» به کارگردانی آقای لیالستانی، حضور در سینما را تجربه کرد.

امینی خواه در 24 سالگی با نقش آفرینی در سریال «راه سوم» به کارگردانی «قاسم جعفری» در تلویزیون حضور یافت.

«مهدی امینی خواه» در سال 1387 در سریال «خط شکن» ساخته «مسعود تکاور»  به ایفای نقش پرداخت.

داستان این سریال، روایت یک زوج جوان به نام‌های نازنین و کورش است که با وجود مخالفت خانواده‌هایشان باهم نامزد شده‌اند و تصمیم به ازدواج دارند. کورش آوازخوان است و نازنین ترانه سراست . به دلیل اینکه اشعار نازنین خلاف قوانین می باشد او نمی‌تواند برای آنها جواز نشر بگیرد. بر این اساس نازنین همراه کورش تصمیم به خروج از کشور می‌گیرند…

 سریال «کژدم 33» ساخته «مهدی شمسایی» از دیگر آثار تلویزیونی است که «مهدی امینی خواه» در سال 1388 در آن به ایفای نقش پرداخت.

این سریال داستان زندگی ساکنان یک ساختمان به نام «کژدم 33» بود که در آن خانواده های مختلف با داستان های عجیب و غریب زندگی می کردند و با صاحبخانه بداخلاق خود جنجال های بسیار داشتند.

«دنگ و فنگ روزگار»، «هیچ‌کاره»،«در قصه‌ها زندگی می‌کنند»،«گذر از رنج‌ها»،«دختری به نام آهو»، «پنجره» از دیگر سریال هایی است که «مهدی امینی خواه» در آن ها نقش آفرینی کرده است.

سریال تاریخی درام و عاشقانه «وارش» در سال 1398 به کارگردانی «احمد کاوری» از آخرین فعالیت های «مهدی امینی خواه» در تلویزیون می باشد.

وی پیش تر در مصاحبه ای درباره پیشنهاد همکاری با سینمای هند گفته است: من دوستانی در امارات دارم که در کنار تولید فلم ‌های مستند، فلم‌های کشور هند را خریداری و در خلیج فارس به نمایش می‌گذارند. یک روز که به آنجا سفر کرده بودم، به اتفاق آنها راهی کشور هند شدیم تا با «شاهرخ خان» برای خرید فلم ‌هایش مذاکره کنیم.

امینی خواه در توضیح سفر خود به هند می گوید: در آن ملاقات «شاهرخ خان» وقتی متوجه شد من هنرپیشه هستم به من پیشنهاد بازی در بالیوود را داد و اما در نهایت ما به توافق نرسیدیم.

آقای امینی خواه به شدت به ورزش علاقه دارد و یک ورزشکار با تجربه است. به گفته خودش، فعالیتش در ورزش بیشتر از بازیگری است.

او از دوره‌ جوانی در رشته‌های مختلف ورزشی حضور داشته است. همچنین کمربند مشکی کاراته دارد و در سه دوره، قهرمانی موتر دوانی را از آن خود کرده است.

گفتنی است که سریال «خط شکن» با نقش آفرینی مهدی امینی خواه اکنون هر روز ساعت 18 به وقت تهران و کابل و ساعت 18:30 به وقت دوشنبه تاجیکستان از شبکه آی فیلم 2 نشر می شود.

سریال های «کژدم 33» و «درقصه های زندگی می کنند» پیش تر با بازی امینی خواه از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

بیشتر بخوانید: 

دانلود سریال «خط شکن» 

دانلود سریال «در قصه ها زندگی می کنند»

دانلود سریال «کژدم 33»

م ح

نظر شما
ارسال نظر
صدیقه علیزاده

شاهر خان تا فهمید او بازیگر است برایش پیشنهاد بازیگری را داد مگر شاهرخان ریس سینمای هند است یا اینقدر هنرپیشه کم پیداست که شاهرخان تا فهمید برایش پیشنهاد کرد و جناب عالی هم گفتند نخیر نمیشه اسرار نکنید اصلا فامیلم اجازه نمیده من با شما بازی کنم.

احد احمدیار

شاهرخ خان بزرکترین ستاره بالیود است فکر نکنم پیشنهاد داده باشه.

حلیمه

همچین بازیگر پراوازه ای نیستی که حالا ازت دعوت هم شود.

کاربر مهمان

آفرین بر تو که وطنت را نفروختی.